طراحی گیربکس خورشیدی

شرکت سامان گیربکس با طراحی، تحقیق، توسعه و تولید گیربکس های خورشیدی خاص و سفارشی به مشتریان خود در صنایع مختلف خدمت می کند. گیربکس های طراحی شده توسط این مجموعه شامل قابلیت نصب متنوع،  طول عمر زیاد و خروجی استاندار می باشند. میزان بازدهی و کیفیت دور موتور برای انتقال گشتاور در گیربکس ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، از این جهت این مجموعه با تکیه بر دانش فنی و آشنایی با انواع گیربکس ها، اقدام به تولید نوع خاصی از گیربکس ها با بازدهی بالا کرده است.

اگر قصد استفاده از گیربکس ها در محصولات صنعتی دارید باید درباره مکانیزم و کاربرد انواع گیربکس ها  اطلاعات کسب کنید، کادر متخصص مجموعه سامان گیربکس در این زمینه آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشد.

به منظور انتقال گشتاور از منبع به سایر قطعات مصرف کننده از تجهیزی به نام گیربکس استفاده می شود. در واقع می توان گفت یک گیربکس برای انتقال بزرگترین گشتاور در فشرده ترین شکل (معروف به چگالی گشتاور) استفاده می شود. گیربکس ها، جعبه دنده هایی هستند که شفت ورودی و شفت خروجی را در یک راستا قرار می دهند. در این نوع گیربکس ها به دلیل درگیری چند چرخ دنده به صورت همزمان، کارایی افزایش می یابد.

تولید کننده گیربکس خورشیدی

شرکت سامان گیربکس، یکی از بهترین شرکت های تولیدکننده گیربکس صنعتی است. گیربکس های خورشیدی در مقایسه با سایر گیربکس ها به عنوان مثال گیربکس های هلیکال و یا حلزونی فضای بسیار کمتری را اشغال می کنند. گیربکس های خورشیدی تولید شده توسط این مجموعه دارای مشخصاتی از جمله راندمان بسیار بالا، تطبیق با بسیاری از الکتروموتورها، راحتی نصب، قابلیت تعمیر آسان، مقرون به صرفه بودن و سایر موارد دیگر هستند.

کادر شرکت سامان گیربکس همواره در حال تلاش است تا طراحی گیربکس های خورشیدی خود را توسعه دهد. این مجموعه توانسته است محصولاتی را طراحی کند که علاوه بر استهلاک کمتر دارای تنوع دور بیشتر نیز باشد. گیربکس های خورشیدی عرضه شده توسط این مجموعه دارای فن آوری به روز و راندمان کار بسیار بالا است.

طرزکار گیربکس خورشیدی

گیربکس های خورشیدی از یک چرخ دنده مرکزی و از چندین چرخ دنده دیگر که به دور چرخ دنده مرکزی حرکت می کنند، تشکیل شده است. از آن جا که حرکت چرخ دنده ها به صورت حرکت دایره ای شکل است، این مدل گیربکس ها به گیربکس های سیاره ای نیز شناخته شده اند. حرکت در گیربکس های خورشیدی به صورت آرام، تند و برعکس انجام می شود. هر یک از این حرکت ها می تواند باعث به وجود آمدن سرعت های خطی متفاوت در گیربکس ها شود. همان طور که می دانید تفاوت در سرعت های خطی می تواند سرعت های زاویه ای را نیز تغییر داده و در نهایت بر روی گشتاور تاثیر بگذارد.

گیربکس های سیاره ای را می توان همراه با موتورهای احتراق داخلی، موتورهای الکتریکی و یا موتورهای هیدرولیکی استفاده کرد. امروزه این مدل گیربکس ها به دلیل دوام، کارآیی و توانایی تحمل بارهای گشتاور بالا در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. برای انتخاب گیربکس ها باید به میزان کارکرد و بازده (نسبت توان خروجی به توان ورودی گیربکس) توجه کرد.

انواع گیربکس خورشیدی

انواع گیربکس های خورشیدی را بر اساس موقعیت نصب و نوع شفت خروجی تقسیم بندی می کنند.

  • گیربکس خورشیدی خطی: این نوع گیربکس قابل استفاده در صنایع مختلف است. میزان گشتاور خروجی و راندمان گیربکس های خورشیدی خطی بسیار بالا است.
  • گیربکس خورشیدی زاویه دار: طراحی گیربکس های خورشیدی زاویه دار و یا مورب تقریبا مشابه نوع خطی است.
  • گیربکس خورشیدی پایه دار: نصب این نوع گیربکس به صورت افقی است. برای جلوگیری از لقی و حرکت دستگاه می توان از گیبرکس های خورشیدی پایه دار استفاده کرد. برای ثابت ماندن گیربکس ها، پایه های آن را بر روی زمین پیچ می کنند.
  • گیربکس خورشیدی هالوشافت دار و خروجی چند دنده ای: برای صنایعی که نیاز به حرکت آهسته دارند مانند انواع ماشین آلات صنعتی، می توان از این نوع گیربکس استفاده کرد.

چند نمونه از گیربکس های خورشیدی اجرا شده (طراحی و ساخت) توسط گیربکس سامان

گیربکس نورد

این گیربکس های خورشیدی در خط نورد فولاد جهت کاهش دور ورودی و افزایش گشتاور به کار می روند. بیرینگ های خاص با لقی مناسب و ظرفیت بار بالا و چرخدنده های سنگ خورده با کلاس دقت بالا، ظرفیت گیربکس را در مقابل نیرو های ناشی از نورد افزایش می دهند.

گیربکس HPGR

به علت ضربه های فراوان و فشار زیاد ناشی از خردایش مواد با در نظر گرفتن مزیت نسبت درگیری بالاتر گیربکس خورشیدی نسبت به گیربکس های هلیکال و فضای کمتر مورد نیاز، این شرکت گیربکس خورشیدی را با سرویس فاکتور 2  طراحی و ساخت نمود.

گیربکس خورشیدی برج گردان

گیربکس برج گردان برای تامین گشتاور مورد نیاز جهت چرخاندن پاتیل های مذاب با وزن حدود 2000 تن مورد استفاده قرار میگیرد. بر روی هر برج گردان دو عدد پاتیل نصب می شود و جهت جلوگیری از ایجاد وقفه در تولید باید پس از اتمام ذوب پاتیل اول، پاتیل بعدی جایگزین شود.

FEEDER گیربکس خورشیدی

این گیربکس در دامداری جهت مخلوط سازی مواد غذایی و خوراک دام ها به کار می رود. این گیربکس به کمک چهارشاخ گاردن به خروجی تراکتور ها اتصال می یابد.

خرید گیربکس خورشیدی

شرکت تخصصی سامان گیربکس در راستای راحتی بیشتر مشتریان خود قبل از خرید گیربکس های خورشیدی مشاوره کاملا تخصصی را به آن ها ارائه می دهد. اگر قصد خرید انواع گیربکس های خورشیدی را دارید می توانید با خیال آسوده به این مجموعه مراجعه کنید. جهت اطلاع از مشخصات فنی و قیمت های به روز انواع گیربکس های صنعتی با ما در تماس باشید.

در زمان خرید گیربکس های خورشیدی بهتر است به فاکتورهای زیادی از جمله موقعیت قرارگیری گیربکس، ماکزیمم سرعت ورودی و گشتاور توجه کنید. افزایش سرعت ورودی گیربکس می تواند دور ورودی گیربکس را کاهش دهد، این امر طول عمر گیربکس های خورشیدی را افزایش می دهد. از طرف دیگر با انتخاب صحیح مقدار گشتاور، به قطعات آسیب کمتری وارد می شود. برای افزایش طول عمر گیربکس های خورشیدی پس از خریداری آن ها، باید از روانکاری مناسب و متناسب با دمای محیط استفاده کرد.